Unilever и Beiersdorf са подали жалби срещу телевизионна реклама излъчена през юли 2015 г. на конкурента им Colgate-Palmolive.

И двете компании са сезирали Британския комитет за стандарти в рекламата (ASA) твърдейки, че рекламата на душ гел Sanex Advanced Hydrate 24 Hour въвежда зрителите в заблуда.

В дублаж към видеото звучи следния текст:

Суха кожа. Това е често срещан проблем. Представяме нашият клинично доказан начин за хидратация – новият душ гел Sanex Advanced Hydrate 24 Hour гарантирано овлажняващ кожата в продължение на 24 часа. Препоръчан от 97% от жените, които го използват. Sanex – за здравето на вашата кожата.

Към края на видеото на екрана се показва текст, който гласи:

Първите резултати се появяват след една седмица на употреба. Потвърдено от 97% от 32 души ежедневно използвали продукта.

В жалбата си Beiersdorf заявява, че в най-добрия случай, продуктът осигурява същото ниво на влага, както и останалите душ гелове на пазара. Немската компания се обърна към Colgate-Palmolive с изискването да представят доказателства, че продуктът им наистина активно овлажнява и подхранва кожата с влага, и че ефектът продължава 24 часа.

В същото време, компанията Unilever изрази опасения, че рекламата е противоречива и объркваща зрителите: първо твърдят, че продуктът осигурява 24-часови резултати след първата употреба, а по-късно, че „представителните резултати са факт една седмица след ежедневно използване на продукта”.

Colgate-Palmolive отговори, че изявленията, направени във видеото, са потвърдени от резултатите на клинично проучване и контрол, проведено върху хора. Тези проучвания показват значителна хидратация на кожата в сравнение с използването на контролни продукти за кожата преди употребата на Sanex. В допълнение, те потвърждават, че кожата не губи влага 24 часа, при условие, че гелът се прилага веднъж дневно в продължение на една седмица.

По отношение на оплаквания на Unilever, представителите на Colgate-Palmolive казват, че гелът овлажнява кожата от първия ден на употреба, но за да се постигне ефект на 24-часова хидратация, трябва да се използва веднъж дневно в продължение на една седмица.

Компанията е убедена, че публиката правилно ще разбере посланието за влагата в рамките на деня, която я свърже с предупреждението в края на филма: „Резултатите се постигат седмица след началото на употреба”.

Въпреки това, Британския комитет за стандарти в рекламата подкрепи Beiersdorf и Unilever и призова Colgate-Palmolive да се откаже от твърдението, че овлажняващия ефект трае 24 часа и да промени рекламата.

Клиничното изпитване на Colgate-Palmolive е внимателно проверено от Британския комитет за стандарти в рекламата ASA и въпреки, че като цяло данните му са достоверни, то не дава обяснение за това как използването на гела влияе на хората със сух тип кожа. ASA смята, че е невъзможно да се определи дали 24 часовото овлажняване е факт за сухата кожа.

Изявлението на ASA гласи:

Рекламата внушава, че продуктът започва да хидратира кожата в продължение на 24 часа от момента на първото използване, докато действителните данни гласят, че това е валидно само по отношение на ежедневна употреба в рамките на една седмица. Освен това няма достатъчно доказателства, че продуктът е подходящ както за нормална, така и за суха кожа. Ето защо, ние заключихме, че рекламата е заблуждаваща.