Съвременният пазар на парфюми се разраства бързо, парфюмите вече са станали част от начина на живот на хората, удовлетворявайки техните естетически потребности. В условията на жестока конкуренция, подходът за реализация на парфюмите е претърпял някои промени: увеличават се разходите за реклама, създават се нови форми на промоции и връзки с потребителите.

Особености на рекламата на парфюмите

Основният проблем е невъзможността да се предаде аромата с помощта на традиционните канали за комуникация. Ето защо, рекламната кампания се основава на образи, които се асоциират с източник на удоволствие у потенциалния купувач. В същото време пред производителите стои задачата да свържат образа на парфюма с представите на потребителя.

В този процес влияние оказва и името на аромата, и флакона, и опаковката, и цвета, и надписа,  и лицето на марка, слогана, целевата аудитория, която от своя страна се разделя по демографски характеристики (възраст, пол, ниво на доходите, манталитет). Често лица на парфюми стават известни актриси, модели и спортисти, представляващи събирателен образ на целевата аудитория. Например, Лили-Роуз Деп – лице на Chanel №5 L’Eau олицетворява сегашната младеж, нейните ценности и стремеж към съвършенство.

Лили-Роуз Деп – лице на Chanel №5 L'Eau

В рекламите на парфюми за мъже се използват образи на мъжественост, за жени – привлекателност и сексапил. Разбира се, за да се създаде хармоничен образ в пълно съответствие с актуалните предпочитания се провеждат изследвания, които изучават изискванията и идентифицират потенциалния потребител.

Прийоми в рекламата на парфюми

Рекламата на парфюм не се отнася до разума на човек, а към неговото въображение. Основните примамки за купувачите традиционно се считат името на марката и обещанието за любов, щастие и просперитет. Съществуват няколко най-тиражирани теми, които правят една рекламна кампания успешна. Най-често това е темата за любовта, започвайки от младежкия романтизъм и завършвайки със една зряла чувственост, последвана от страст и изкушение (например, рекламата на Dolce&Gabbana за Light Blue Love in Capri).

Dolce&Gabbana - Light Blue Love in Capri

Също така, производителите често се опитват да установят лични, приятелски взаимоотношения с клиента, чрез използването на черно-бели изображения, които напомнят на снимки от семейния албум, или когато героите на реклама се вглеждат в зрителите, а между тях в близък план се показва флакон с парфюм (като в рекламата на Burberry My Burberry Black). Доста популярна в областта на рекламата е темата за вътрешния мир и спокойствие, които потребителят задължително ще придобие, ако си купи предполагаемия парфюм (Estee Lauder Pleasures Bloom).

Често в рекламните кампании може да се срещне национален мъжки или женски образ, символизиращ например елегантна парижанка като в Guerlain La Petite Robe Noire Intense или американската младеж в Tommy Hilfiger Girl. Някои марки предпочитат да направят приканваща, скандална реклама, която да привлича вниманието към скандалното. Между другото, това не винаги е правилният начин, защото провокативния образ може да възпре съществуващи клиенти.

Особености в композицията на рекламите на парфюми

За подсилят възприятието на създавания образ, парфюмерийните марки използват най-различни цветови решения, влияещи на човешките емоции. Обикновено цветът на парфюма, флакона и кутийката съответстват на цвета в рекламата, осигуряващи ефекта на припознаване. Например, рекламата на парфюма Christian Dior J’adore е изпълнена в златни тонове, Miss Dior Eau de Toilette – в розови, а на Thierry Mugler Angel – в нежно бледо синьо.

Miss Dior Eau de Toilette

Уникални, редки рекламни композиции се създават от анимационни герои или някои елементи, които привличат вниманието със силата на необикновеното (Christian Dior Eau Sauvage). Перфектната реклама е тази, която използва контраста между цветно и черно-бяло изображение. Понякога герой на самата кампания става флакона, ако той има някаква нестандартна форма – под формата на женска фигура, кленов лист и така нататък.

Christian Dior Eau Sauvage

В създаването на рекламния образ на парфюма участват голям брой специалисти от изследователски компании до творчески и рекламни агенции. Благодарение на работата на всички звена по тази верига, ние имаме възможност да купуваме парфюми в специализирани търговски обекти с качествена продукция и услуги. Въпреки това, за всеки клиент отношението към парфюма е строго индивидуално, интуитивно и на несъзнателно ниво.