Африка привлича Estee Lauder

Козметичния гигант Estee Lauder се опитва да увеличи присъствието си в Африка в страните на юг от Сахара, като започна насърчаване на глобална марка козметика Clinique и MAC, за да се възползва от силното търсене на елитна козметика сред средната класа в региона.

Управляващият директор на компанията, Сю Фокс (Sue Fox), заяви, че в Нигерия в края на 2013 г. и в Мозамбик в близко бъдеще, ще бъде проведена рекламна кампания на втората голяма марка Clinique, с обем на продажбите над 1 млрд. долара.

След лавинообразното търсене, Estee Lauder отбеляза приход през февруари тази година със старта на магазин MAC в най-големия град на Нигерия – Лагос. Сю Фокс отбелязва съществуването в региона на голям интерес към международните марки от страна на потребителите. Затова третата по големина марка от портфейла на Estee Lauder е усвоил тази година този нов пазар, а два или три предстои да завоюва през 2014 г., с откриването на нови магазини MAC в Ботсуана и Замбия.

Глобалната козметична компания възнамерява и да навлезе за първи път на пазара в Кот д’Ивуар чрез парфюмерийния сектор, който в момента е най-голямата категория в Африка. Lauder има да предложи много, тъй като има лицензионни споразумения с марките Tom Ford, Michael Kors и Coach.