Според изследователската компания Mintel Beauty & Personal Care, миксологията ще се превърне в основна тенденция, която ще се отрази на глобалните потребители на козметика и парфюмерийни продукти. Смята се, че хибридните продукти ще заемат водеща позиция на пазара.
Проведените изследвания показват, че границите на козметичната индустрия ще стават все по-размити, а пресечната точка между продуктите от типа на грижа за тялото и декоративната козметика – все по-разпространени. Производителите все повече обединяват иновативните си технологии от различни категории, за да създават нови продукти.
Пазарът на парфюми не е изключение. Emmanuelle Moeglin, специалист в компания Global Fragrance Analyst смята, че в областта на парфюмерията има достатъчно място за иновации, както и за разширяване на форматите в категорията. Очаква се ароматите за коса да предложат нещо повече в цялата гама продукти. Новата версия ще има редица специфични предимства, като антиоксиданти, витамини, пигменти и UV филтри.
Други формати, представляващи ароматни продукти от типа грижа за кожата и аромати за дрехи, все още остават недостатъчно използвани, въпреки че имат потенциал за растеж. Така например, една трета от френските жени се интересуват от козметични продукти, съдържащи любимия им аромат. А едва четири от тях се интересуват от италиански ароматизатори за дрехи.