Днес все повече хора подбират парфюмите според дрехите си. Видно е, че деловият костюми и дънките изискват различни аромати.

Нека поговорим за това как да създадем елегантен бизнес образ. Веднага отбелязваме: парфюмите за делова обстановка не трябва да бъдат прекалено „силни” (в противен случай те ще привличат вниманието) или пък подчертано чувствени.

Bvlgari Man (2010)

Дървесен аромат с меки флорално-балсамови оттенъци. Сред първоначалните нотки се усеща лотос, звучащ на фона на зелени листа от виолетки и бергамот. Само след няколко минути се появява разкошно дървесно съзвучие: подсладено с мед кашмирено дърво се смесва с ветивер, сандалово дърво и смолист аромат на бензоин.

Благодарение на не твърде силното, но продължително звучене Bvlgari Man е много успешен парфюм за делови костюм. Създателят му, парфюмеристът Алберто Морилас (Alberto Morillas), е считан за един от най-добрите парфюмеристи на нашето време. Той е автор на много други аромати Bvlgari, както и Calvin Klein CK One, Truth, Carolina Herrera 212 Men, Ferrari Extreme, мъжкия и дамски Acqua di Gio от Giorgio Armani, Flower от Kenzo.

Интересен отзив за този аромат е оставил човек с псевдоним Originaldeftom във един американски форум за парфюми: „Bvlgari Man може да се нарече корпоративен аромат, той е подходящ за елегантния бизнесмен. Аз улавям в него аромата на хартия, химикалки, документи, пари и власт … Ако искате да впечатлите съвета на директорите или да изберете ненатрапчив аромат за преговорите, аз бих ви препоръчал Bvlgari Man. За творчески модни партита не е подходящ, но затова пък добре се съчетава с престижна кола, с блясъка на хромираните повърхности.”

Chanel Pour Monsieur (1955)

Ароматът на този класически мъжки парфюм е създаден още през 1955 г. и днес е една от легендите къща Chanel. Създадените от Chanel парфюми притежават специална „умна” композиция, която се разкрива постепенно в течение на деня. В началото на мелодията парфюмеристът Хенри Робърт (Henri Robert) е поставил свежи цитрусови нотки (лимон, петит грейн) осеяни с аромат на върбинка и наситени нотки нероли. В сърцевината звучат свежи акорди на подправки – джинджифил, кориандър, кардамон и босилек. И най-накрая се усеща характерният, остър завършек на композицията, обединяващ дъбов мъх, кедър, ветивер. Между другото, парфюмеристът Хенри Робърт е автор на аромата Chanel N19 (1970), който и до днес е един от бестселърите на Chanel.

Prada Man (Prada Amber Pour Homme)

Топлите нотки на подправки и дървесните нотки са в основата на Prada Amber Pour Homme. Парфюмите Prada са перфектни за образа на елегантния мъж в костюм, не лишен чар. Покрай типичните мъжествени акорди присъства едва забележима чувствена сладост.

Парфюмеристът Даниел Андрю (Daniel Andrieu) е обединила в композицията четири групи съставки.

Амбрата се разкрива най-пълно в базата, където е заобиколена от ванилия, тамян, тонка и пачули. Също така сред базовите нотки присъства кожен нюанс (кожа, шафран и сандал).

Фужерният акорд в сърцевината се състои от сапунени нотки, здравец, ветивер, портокалов цвят и смирна. Връхните „одеколонни” нотки съчетават бергамот, мандарина, нероли и кардамон .

Сред уместно изглеждащите в делова обстановка парфюми може да отбележим и Bvlgari Pour Homme Soir, Allure Pour Homme Chanel и S. T. Dupont Pour Homme.