Парфюмерийните компании казват, че хората купуват парфюми и козметика за да се поглезят.

Парфюмерията съществува, за да дарява радост и наслада от любимите ни аромати.

Парфюмите са предназначени за предизвикване на чувства, така че тези продукти принадлежат към групата стоки, които купувачите купуват спонтанно. Влизайки в парфюмериен магазин дори и за конкретен продукт, клиентът може да поиска да закупи съвсем различно нещо н.р. промоционална рекламна стока, оригинален дизайнерски флакон, известен с името на производителя или друго. Естествено, компаниите създават всичко необходимо за купувача, така че да поиска да си купи нещо от магазина. Един от най-често срещаните капани заблуждаващи клиента – това са парфюмите с лъскави елементи. Тези продукти са особено популярни по време на празниците. Това е един чудесен способ допринасящ за доброто настроение – нанасяш аромат, който блести.

Подобна идея компаниите използват не за първа година. Почти всички парфюми на Yves Saint Laurent имат блестяща версия. Също така, варианти с блестящи частици присъстват и в колекцията на Byblos. И Philippe Venet произвежда парфюми с бляскави елементи, които получават названието Eau de Couture Glittering. Блестящите фантазии на големите фирми са неограничени. Също и Bulgari пусна преди няколко години специална козметична линия за малки дечица Petits et Mamans, създавайки не само сапун под формата на малки животни, но също така и пъзел разположен в кутийката.

Напоследък стана модерно да се създават аромати, които се допълват с аксесоари за тях. Бъдещият купувач непременно спира и се интересува от това, което се прилага към аромата. Наистина четчица прикрепена към флакон с парфюма Desnuda на Emanuel Ungaro, просто не може да не предизвика интерес. Производителят препоръчва този аромат да се поставя върху кожата именно с тази четчица.

Така частната колекция на компания Creed включва в себе си осем аромата. Те са известни с това, че всеки от тях е създаден за известна историческа личност. Например, парфюма Cuir de Russie (руска кожа) е създаден за Наполеон трети, а след това се харесва и на Николай II. От 1953 г. компанията възобнови производството на този аромат, и сега се използва от Джордж Клуни и Харисън Форд. Ароматът от тази колекция е заключен в оригинално старинно шишенце с тапа и се предлага в обем 250, 500 и 1000 мл.

Маркетинговите отдели на парфюмерийните компании предлагат все нови и нови ходове и трикове, които помагат за привличане вниманието на клиентите. Може би, това напълно обогатява и подобрява света на парфюмерията.