Селективните парфюми могат да се харесват или не, но тези аромати не оставят никого безразличен. Някои смятат, че нишовите парфюми са изкуство, а други ги наричат прекалено скъпи и вулгарни. Но трябва да познаваме истинските аромати от колекциите на селективната парфюмерия, да опитаме да носим някои от тях, за да се обградим с аурата на елитната парфюмерия.

Тези парфюми не са за всеки. И не може да се каже, че те са за сноби или новобогаташи. По-скоро обратно. Тези парфюми са като картина и музика, която всеки приема по различен начин… А само за тези, които ги разбират.

Не е задължително да ги използват модели и супермодели. Просто, когато се срещнете със селективната парфюмерия, всички популярни марки просто се изтласкват на заден план. Изглежда, че всеки парфюм не ухае еднакво…

Какво е селективна парфюмерия, за която сега е модерно да се говори?

Модните безделници купуват предимно широко рекламираните нови продукти на известните марки, докато основната характеристика на селективната, или още както я наричат нишова парфюмерия, е почти пълната липса на реклама, особено традиционна – с топ модели и филмови звезди на билбордове и лъскави списания. Това е така, защото интересът към селективните парфюми предполага не толкова модерност, колкото „просветеност”, и колкото и да е странно – „култура”. Сред познатите ми почитатели на тази парфюмерия много малко са модерните дами – това най-вече са съвсем обикновени хора, които се отличават по-скоро с разбираемост и дори естетизъм, и, разбира се, чувствителност към ароматите и техните компоненти. Не е необходимо да бъдете обонятелен маниак, за да се смутите при мисълта, че тази прекрасна бутилка „Кензо” или „Ланком”, се продава в света със скорост от почти десет в секунда. Човекът, на когото пред стандартния щанд за парфюми му хрумне тази мисъл, е един потенциален клиент на селективните марки.

Всички селективни парфюми могат да бъдат разделени на три групи:

1Винтидж

Тези сложни по състав селективни аромати са направени по стари рецепти или пресъздават идеи, атмосфера, аромати от миналото. Тези парфюми имат своя собствена история и може да се каже, че те са живи.

2Именити марки

Този вид селективни парфюми носят името на създателите си.

3Моноаромати

Това е най-простият вид на селективната парфюмерия, изграден въз основа на една нотка, например, роза или ванилия. Ароматът се получава, разбира се, сложен, но един тон в него звучи най-ясно. Тук се включват ароматите-играчки, създадени за забавление, като например парфюм с аромат на прах за пране, шоколадова торта или тютюн.

За производството на селективни парфюми се използват само естествени съставки. Синтетичните съставки са нужни само, за да се засилят естествените. Затова и цената на тези парфюми е съответна – понякога дори са по-скъпи от златото. В селективната парфюмерия не се търси печалба, важното тук е атмосферата – воал от лукс, индивидуалност, изисканост.