Изглежда, че все пак 2017-ма ще остане в историята като годината на (транс) сексуалната революция. 24-годишният транссексуален модел Хари Неф стана новото лице на рекламната кампанията на L’Oréal – както казват най-амбициозната на всички времена от съществуването на козметичния гигант.

Така за рекламната кампания на тоналната основа True Match от L’Oréal участват актрисата Блейк Лайвли и моделът с XXL размер Сабина Карлсон, както и други известни личности. Всички от тях са с различни националности, цветове, възрасти и размери. Целта на кампанията е да се подчертае личността и красотата на всеки човек, да се демонстрират всички 33 нюанса на тоналната основа True Match и да се покаже, че тази тонална основа е предназначена за всеки един тип човек.

Разширявайки концепцията си за красота, L’Oreal, разбира се, действа в собствените си интереси. Тук е добре да си припомним Изабела Роселини, която почти 14 години е лице на Lancome – точно до момента, докато не навършва 40. На юбилея компанията изпраща на актрисата букет от рози, толкова огромен, че тя се почувствала неудобно, „като че ли вече бях мъртва”. След това, компанията разтрогва договора с Роселини, поради „първите признаци на остаряване”. Това се случва през 1992 г., а от тогава има настъпват много промени, Lancome влиза в групата L’Oréal, появяват се прекрасни модели на възраст, а обществото престава да изважда жените над 40 „от употреба”.

Сега властват нови правила в красотата и модата. Основните тенденции – това, разбира се, са красотата за всеки и красотата във всички възможни видове, варираща от нестандартни модели, целулит на корицата на списание, небръснати мишници и завършващи с модели XXL размер, които са принудени да ретушират външния си вид, за да бъдат в състояние да работят и да продават това, което рекламират. До преди няколко години обществото изобщо не беше готово да види красотата на пълните жени без фотошоп.

Връщайки се към темата за козметиката и сексуалната революция, трябва да се отбележи, че последната работи и в двете посоки – това е свобода на избора и себеизразяването еднакво достъпни както за жените, така и за мъжете. Това се доказва от последните кампании на Maybelline и Cover Girl, чиито звезди са мъже.

Американската марка декоративна козметика Cover Girl обяви, че новият й посланик за първи път ще е мъж – 17-годишният бюти-блогър Джеймс Чарлз. Новият, и разбира се за първи път, мъжки модел на Maybelline е американският бюти-блогър Мани Гутиерес, който представя спиралата за мигли The Colossal Big Shot.