връзка между характерът на човека и ароматите

Психолозите се занимават с изучаване на връзката между характерът на човека и ароматите. Изследванията твърдят, че свежите, флорални тонове, отличаващи се с непосредствено въздействие. Например парфюма Diorissimo от Christian Dior, отговарят на вкусовете на екстровертите, смелите характери, докато източните, загадъчно изтънчените оттенъци, например Cinnabar от Estee Lauder, подхождат на по-малко експанзивните жени, които предпочитат интимната атмосфера на разговорите тет-а-тет. Привкусът на пудра, който сякаш обгръща тялото със защитно покритие, характерно за Ombre Rose (Jean-Charle Brosseau), се избира най-често от емоционални, склонни към нарцисизъм жени, винаги малко инфантилни и обичащи да се съзерцават в огледалото. Плодово-флоралните нотки, присъстващи например в Desi-Dela от Nina Ricci, са най-подходящи за активните, оптимистични характери, докато силният шипров парфюм Pour Monsieur от Chanel привлича амбициозните мъже, които са свикнали да настояват на своето. Ароматът на Parfum Sacre на фирмата Caron обикновено избират по-потайни хора, които обичат да вървят по неизследвани пътеки. Тези сравнения и обобщения могат да се сторят на някой не съвсем обосновани, но е необходимо да се вземе предвид, че психологията на ароматите все още се намира в зародиш.