По повод 140-годишнината на Henkel, компаниите в групата анализират как са се променяли ключовите марки и техните стратегии за популяризиране през годините. Beauty Care е подразделението, чиито продукти са известни по целия свят със своето качество, иновативни формули, което се радва на най-високо доверие на поколения потребители и професионалисти в козметичните и фризьорски салони.

Магазинът за бои, лекарства и козметика на химика Ханс Шварцкопф

Една от най-популярните марки Schwarzkopf, се включва към компанията Henkel през 1995 г., но историята й започва много преди тази дата. През 1898 г., химикът Ханс Шварцкопф отваря аптека в Берлин, наречена „Магазин за бои, лекарства и козметика„. Така започва историята на една от най-иновативните компании в света за производство на средства за грижа за косата.

Изобретението, което промени света на грижата за коса

Всеки знае марката Schwarzkopf главно благодарение на нейните шампоани. Първото средство за измиване на глава се появява под формата на прах и се продава в малки картонени кутии. Дори и тогава фирменото лого на компанията е черен силует на глава (както може да се преведе името на създателя на марката). Лесен за използване и на сравнително достъпна цена, продуктът се превръща в дългоочакваната алтернатива на скъпите масла и тоалетен сапун, които се използват за измиване на косата по това време.

Първият шампоан на прах, 1927 г.
Първият течен шампоан в света, 1927 г.

Първият течен шампоан в света е създаден през 1927 година. През 1930-те години шампоанът Schauma се предлага в туби, нововъведение, чрез което шампоана се превръща в средство за масово потребление в Германия. Абсолютният хит сред потребителите става шампоанът с яйчен лецитин от 1962-ра. Яйчният лецитин нежно почиства кожата на главата и е напълно естествен компонент в грижата за косата. През в 60-те години собствениците на фирмата дори създават собствена птицеферма, за да се осигури високо качество на суровините за техните продукти. В същото време специалистите на компанията за пръв път разделят косата на три вида необходими за грижа за различните типове коса: суха, нормална и с високо съдържание на мазнини.

Първият лак за коса, 1955 г.

Друг пробив в индустрията е лакът за коса Taft, чиято история започва през 1955 г. Когато се появява за първи път в салоните за красота е позициониран като течна грижа за косата, позволяваща на прическата да се задържи по-дълго. През 1971 г. започва историята успеха на лака Drei Wetter Taft (Три сезона) – средство за запазване на прическите при всякакви климатични и природни условия. За своята 60-годишнина марката успява да получи широко признание от потребителите. В немския език има дори глагол „taften“ – „Да си ​​сложи лак за коса“. През 2006 г. лице на марката Taft стана моделът Хайди Клум (Heidi Klum), която все още е посланик на Тaft.

Реклама на Taft, 1971 г.

Звезди подкрепяли Schwarzkopf

Schwarzkopf е известна със сътрудничество си с много известни личности. Например, през 2014 г. компанията предлага на световноизвестния модел Клаудия Шифър да работи като експерт в разработването на линия за средства за грижа за косата Essence Ultime. Друг пример за успешно сътрудничество е марката Palette от Schwarzkopf и Наталия Орейро (Natalia Oreiro). Рекламното сътрудничество е много успешно и оказва силно влияние върху продажбите на продукта.

Рекламата на Essence Ultime с участието на Клаудия Шифър, 2016 г.

От година на година Schwarzkopf става все по-силен бранд в сегмента Beauty Care на Henkel. Продуктите под тази марка се продават в над 60 страни. Henkel очаква да увеличи дела си във всички ценови категории.

1 КОМЕНТАР

  1. Да, статията визира истинските продукти на Henkel, а не тези, които се предлагат на българския пазар. Имала съм възможността да ги имам, изпробвала съм почти всички техни продукти, марката е невероятна. За жалост, българският пазар е залят с менте продукти на Henkel, поради което потребителя остава с погрешно впечатление за тази марка. Който има път към Германия, може да си закупи истински техни продукти, за да усети неподправеното вълшебство от аромати и качество!